27th January 2007
The body is made up of five elements and is bound to perish sooner or later, but the Indweller has neither birth nor death. The Indweller has no attachment whatsoever and is the eternal witness. Truly speaking, the Indweller, who is in the form of the Atma, is verily God Himself. The Atma has neither birth nor death. It has no pain or suffering. Only the body has suffering, not the Atma. The physical body comes and goes. You are not the body; you are the embodiments of the Atma. One has to get rid of body attachment in order to enjoy peace and happiness. Gradually reduce your Dehabhimana (body consciousness) and develop Atmabhimana (Atmic consciousness). Body consciousness and Atmic consciousness are inversely proportional. Dehabhimana will disappear once you develop Daivabhimana (Divine consciousness). The first step on the spiritual path is to keep body consciousness under check.
جسم از پنج عنصر تشکیل شده و بناچار دیر یا زود هلاک خواهد شد، اما آن که در او قالب گرفته نه مرگ و نه تولد دارد. کسی که در آن جسم حضور دارد به هیچ وجه به آن وابسته نیست و شاهد همیشگی اوست. به بیان صحیح تر، کسی که در جسم حضور دارد، که در شکل آتما ظاهر شده، خود خداست. آتما تولد و مرگی ندارد. درد و غم نمی شناسد. فقط جسم است که رنج می کشد، نه آتما. جسم فیزیکی می آید و می رود. شما این جسم نیستید؛ شما تجسم آتمایید. هر انسانی باید از تعلقات جسم خلاص شود تا از آرامش و شادمانی بهره مند گردد. بتدریج دِهابیمانا (شعور جسمانی) خود را کاهش داده و آتمابیمانا (شعور آتمایی) را ایجاد کنید. شعور جسمانی و شعور آتمایی در تقابل معکوس با یکدیگرند. وقتی دایوابیمانا (شعور معنوی) را در خود ایجاد کنی دِهابیمانا ناپدید خواهد گشت. اولین گام در راه معنویت تحت کنترل نگاه داشتن شعور جسمانی است.