جان کلام (سادانا)

ساتیا سای بابا (مذهب عشق)

جان کلام (سادانا)

ساتیا سای بابا (مذهب عشق)

18th April 2007

 

Love and faith are the cardinal principles for redeeming human life. My Life is My Message. I love everyone; that is My very nature. All are Mine whether they call Me by this name or any other name or by no name at all! Divinity is the primal source of universal love. Faith in Divinity is the key to develop such love. The way of love alone can transform man and hence the world.

 

عشق و ایمان اصول اساسی رستگاری حیات انسان است. زندگی من پیام من است. من به همه عشق می ورزم؛ این طبیعت ذاتی من است. همه مال منند؛ چه مرا اینطور بنامند یا چه با هر اسم دیگر یا اصلا ً با هیچ اسمی! الوهیت منشأ اصلی عشق کیهانی است. اعتقاد و ایمان به الوهیت، کلید گستردن این عشق است. طریق ِ عشق خود بتنهایی قادر است آدمی را دگرگون و از این جهت دنیا را دگرگون سازد.

17th April 2007

 

Brahman (Divinity) cannot be seen through the eyes, for Brahman is that which enables the eyes to see and the ears to hear. It can be known only through tapas (penance). No other means can help. Everything in the universe originates from Brahman, exists in Brahman, unfolds through Brahman and merges in Brahman. Discover it yourself through tapas.

 

براهمان (الوهیت) را نمی توان به چشم دید، چون براهمان است که به چشم قدرت بینایی و به گوش قدرت شنوایی داده است. آن را فقط بواسطه تاپاس (طلب بخشایش) می توان شناخت. هیچ طریق ِ دیگری نمی تواند کمک کند. هر چیزی در دنیا از براهمان نشات می گیرد، در براهمان هستی دارد، از او پدیدار شده و در براهمان یکی می شود. آن را بوسیله تاپاس پیدا کنید.

16th April 2007

 

The Vedas lay down four goals before man: Dharma (righteousness), Artha (wealth), Kama (desire) and Moksha (liberation). But they have to be pursued in pairs, Dharma and Artha together and Kama and Moksha together. That is to say, Artha has to be earned through Dharma, and Kama has to be for Moksha. But man takes these four separately and ends up losing everything. He puts them into separate compartments and adopts distinct plans to achieve them. He gives up Dharma and Moksha as beyond him and wastes his life pursuing only Artha and Kama. This leads him to ruin.

 

وداها چهار آرمان برای انسانها قرار داده اند؛ دارما (نیکوکاری)، آرتا (ثروت)، کاما (خواسته ها)، و موکشا (آزادی). لیکن آنها را باید جفت جفت پیگیری کرد، دارما و آرتا با هم، و کاما و موکشا تواما ً. این یعنی، آرتا را باید بواسطه دارما، و کاما را برای موکشا بدست آورد. اما آدمی این چهار آرمان را جداگانه بکار می بندد و در آخر همه چیز را از دست می دهد. او آنهارا به چهار قسمت سوا از هم تقسیم می کند و برای رسیدن به آنها نقشه های جداگانه پیش می گیرد. او دارما و موکشا را ترک گفته و زندگی خویش را در تعقیب آرتا و کاما تلف می کند. این کار او را به تباهی می کشاند.

15th April 2007

 

The educated man must be able to distinguish between the momentary and the momentous, the effervescent and the lasting. He must not run after glitter and glamour but seek instead the good and golden. He must know how to keep the body in good trim, the senses under strict control, the mind well within check, the intellect sharp and clear, unhampered by prejudices and hatred, and the feelings untouched by egoism.

 

آدم تحصیلکرده باید بتواند فرق بین بی اهمیت و مهم، و فانی و پایدار را تشخیص دهد. او نباید به دنبال تجملات و جادو برود، بلکه در پی یافتن نیکی و چیزهای ارزنده باشد. او بایستی بداند که چطور جسم خویش را پاک نگه دارد، حواسش را تحت کنترل سخت داشته باشد، ذهنش کاملا ً تحت تسلطش باشد، عقل وهوشش را هوشیار و روشن نگاه داشته، از غرض ورزی و کینه رها باشد، و احساساتش ار خودخواهیها مصون باشد.